Projecte de Reial Decret sotmès a consulta pública pel Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico.
El text regula els requisits mínims de disseny, equipament, funcionament i seguretat de les instal·lacions que es connectin a la xarxa de transport, i també de les instal·lacions de generació, demanda, emmagatzematge, sistemes d’alta tensió en corrent continu (HVDC) i de qualsevol altre tipus que es connectin a les xarxes de transport i distribució del Sistema Elèctric Espanyol.
A més, incorpora requisits addicionals de connexió derivats del procés d’anàlisi i revisió realitzat per l’operador del sistema en compliment del que preveu l’article 4 del Reial decret 997/2025, de 5 de novembre.
📬Com participar-hi?
Les al·legacions es poden enviar fins al 16-03-2026 al correu: bzn-consulta.redes@miteco.es, indicant a l’assumpte: «IP-RD Requisits de connexió».
📄Documentació disponible:
– Proposta de Reial Decret
– Memòria
Aquest procés és una oportunitat per contribuir a un marc regulador que serà clau per a la integració renovable, la seguretat del sistema i la modernització de la xarxa elèctrica. Participa-hi!



Comentaris