En data 28-02-2025 es publiquen al DOGC dues Tècniques Complementàries que aclareixen o complementen el Codi tècnic de l’edificació i el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials.
Fan referència a articulats i preceptes de difícil comprensió, o d’interpretació diversa i equívoca, que cal especificar de forma clara.
L’aprovació d’aquestes Instruccions Tècniques s’ha formalitzat per mitjà de dues Ordres del Departament d’Interior:
Ordre ISP/19/2025, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les instruccions tècniques complementàries del Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials (RSCIEI).
Inclou les següents instruccions tècniques complementàries:
• SP 128 Condicions de seguretat en cas d’incendi en cellers de vins i caves.
• SP 140 Consideració de sortida de planta en establiments d’ús industrial.
• SP 145 Disseny basat en prestacions per a sistemes de control de temperatura i evacuació de fums en sectors industrials que disposen de ruixadors automàtics d’aigua.
• SP 107 Càlcul de la càrrega de foc en activitats d’emmagatzematge. (Deroga la SP 107 de la Ordre INT/322/2012)
• SP 112 Sistema de control de temperatura i evacuació de fums en els establiments industrials. (Deroga la SP 112 de la Ordre INT/322/2012)
Ordre ISP/20/2025, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les instruccions tècniques complementàries del Document bàsic de seguretat en cas d’incendi del Codi tècnic de l’edificació.
Inclou les següents instruccions tècniques complementàries:
• SP 132 Condicions de seguretat en cas d’incendi en els aparcaments sota rasant.
• SP 141 Abastament d’aigua contra incendis en activitats aïllades.
• SP 144 Condicions de seguretat en cas d’incendi en activitats esporàdiques.
• SP 111 Condicions de seguretat en cas d’incendi en els centres residencials i centres de dia per a gent amb dependència i gent gran. (Deroga la SP 111 inclosa a l’Ordre INT/323/2012)
• SP 124 Condicions de seguretat en cas d’incendi als centres residencials per a menors tutelats. (Deroga la SP 124 inclosa a l’Ordre INT/323/2012)
Comentaris